39NiCrMo3 Alaşımlı Çelik, Malzeme Numarası: 1.6510

ÜRÜN AÇIKLAMASI

39NiCrMo3 (1.6510), mükemmel tokluk, yüksek yorgunluk direnci ve iyi işlenebilirlik ile bilinen yüksek dayanımlı bir krom-nikel-molibden alaşımlı çeliktir. Otomotiv, havacılık ve mühendislik uygulamaları için idealdir.

ÜRÜN TÜRLERİ

39NiCrMo3, 1.6510 Alaşımlı Çelik Genel Bakış

39NiCrMo3 (1.6510), krom, nikel ve molibden içeren bir düşük alaşımlı çeliktir. Bu alaşım, yüksek dayanım, mükemmel yorgunluk direnci ve iyi sertleşebilirlik sunar, bu da onu dişliler, şaftlar ve yapısal parçalara maruz kalan yüksek stresli bileşenler için ideal kılar. Ayrıca iyi tokluk gösterir ve darbe yüklerine dayanabilir.

Bu çelik, yüksek performanslı malzemelere ihtiyaç duyulan otomotiv, havacılık ve ağır mühendislik endüstrilerinde yaygın olarak kullanılır. Yüksek sıcaklıklarda ve ağır yük koşullarında mekanik özelliklerini koruma yeteneği ile tanınır.


Kimyasal Bileşim (%)

Element Bileşim (%)
Karbon (C) 0.36 – 0.44
Silikon (Si) 0.10 – 0.35
Manganez (Mn)              0.40 – 0.70
Fosfor (P) 0.025 maks
Kükürt (S) 0.025 maks
Krom (Cr) 0.80 – 1.10
Nikel (Ni) 1.20 – 1.50
Molibden (Mo) 0.15 – 0.30

Mekanik Özellikler

Özellik Değer
Yoğunluk 7.85 g/cm³
Çekme Dayanımı               850 – 1050 MPa
Akma Dayanımı 650 – 850 MPa
Uzama (A) ≥ 12%
Sertlik (HB) 220 – 280

İşlenebilirlik

39NiCrMo3, tavlanmış durumda mükemmel işlenebilirlik sunar. Konvansiyonel araçlarla, torna, delik açma ve frezeleme gibi işlemler etkili bir şekilde yapılabilir. Isıl işlem sonrası malzeme daha sert hale gelir ve işlenmesi zorlaşır, bu nedenle karbür takımlar veya yüksek hızda çelik (HSS) kullanılması tavsiye edilir.

İşlenme İpuçları:

  • En iyi sonuçlar için karbür takımlar veya HSS kullanın.
  • Takım aşınmasını en aza indirmek için yüksek kesme hızlarından kaçının.
  • İşleme sırasında soğutma ve yağlama kullanarak takım ömrünü artırın.

Kaynaklanabilirlik

39NiCrMo3, doğru prosedürlerle iyi kaynaklanabilir. 30 mm'ye kadar kalınlıklar için ön ısıtma genellikle gerekli değildir, ancak daha kalın bölümler için önerilir. Kaynak sonrası ısıl işlem, kalın bölümlerde gerilmelerin giderilmesi ve malzeme özelliklerinin korunması için gerekli olabilir.

Kaynak İpuçları:

  • 30 mm'den kalın bölümler için ön ısıtma yapılmalıdır.
  • Çatlama riskini azaltmak için düşük hidrojen elektrotları kullanın.
  • Kalın bölümlerde gerilme giderme amacıyla kaynak sonrası ısıl işlem yapılmalıdır.

Uygulamalar

  • Otomotiv bileşenleri (örneğin, dişliler, şaftlar, akslar)
  • Havacılık parçaları (örneğin, yapısal bileşenler)
  • Ağır mühendislik ve makine bileşenleri
  • Yüksek performanslı mühendislik bileşenleri

Isıl İşlem

  • Tavlama: İşlenebilirliği artırır ve iç gerilmeleri azaltır.
  • Su Verme ve Temperleme: Sertlik, dayanım ve aşınma direncini artırır.

Avantajlar

  • Yüksek çekme dayanımı ve mükemmel aşınma direnci.
  • Yüksek stresli uygulamalar için mükemmel yorgunluk direnci.
  • Tavlanmış durumda mükemmel işlenebilirlik.
  • Darbe ve döngüsel yükler altında tokluk korur.
 
DİĞER ÜRÜNLER